vrijdag 30 oktober 2009

Besparen op abonnementen (2)

Stiekem hebben we toch wel wat abonnementen op verschillende tijdschriften. En alles bij elkaar kost dat toch wel flink wat geld. Dat moet goedkoper kunnen!

Pas geleden hebben we de ODE opgezegd, en nu is het tijd voor een ander tijdschrift.

De Flair!

Ja, ik geef het toe. Ook ik, als man zijnde, blader er wel eens doorheen. En schrik niet, ik lees zelfs wel eens artikelen! Ja echt! Ik kom er gewoon voor uit, ik schaam me er niet voor.

Maar ondertussen zijn we er toch op uitgekeken. We worden ouder, onze interesses verschuiven en zo kwamen we tot de conclusie dat het wel mooi genoeg is geweest. Tijd om op te zeggen.

Tegelijkertijd heb ik ergens een exemplaar van het tijdschrift Landleven opgeduikeld, en dat lijkt me toch ook een leuk blad. Dus ga ik ons daar weer op abonneren voor een jaar. Dat maakt de besparing weer iets minder, maar goed. Het eerste jaar Landleven was wel een voordelige aanbieding, dus zo bespaar ik toch ook weer wat op het nieuwe tijdschrift.

Actie:
Opzeggen abonnement op de Flair.
Abonnement gestart voor 1 jaar bij Landleven.
(wel onthouden dat ik hem meteen weer opzeg binnen dit jaar)

Gevolgen:
Geen wekelijkse Flair meer, maar goed, dat is uiteindelijk geen gemis.
En maandelijks uitkijken naar Landleven.

Besparing:
Jaarabonnement Flair: 117 euro
Minus eerste jaarabonnement Landleven: 29,50 euro
Opgeteld: 87,50 euro

Per maand bespaard: 7,29 euro

Totaal bespaard per maand: 14,50 + 7,29 = 21,79 euro

3 opmerkingen:

  1. Ik lees dergelijke tijdschriften altijd gratis in de bibliotheek! Misschien een tip als je de Flair gaat missen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja klopt, maar ik weet niet zeker of de Flair ook bij ons in de bieb ligt. Ik zal deze week eens gaan kijken...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en ook handig is een jaar landleven kopen, nadat het jaar voorbij is. vaak kun je voor een tientje of zo via MP dat zo kopen en de bladen zijn dan nog netjes en actueel ook, bovendien in het kader van de consumindergedachte?

    Groet, Lavender

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails