zaterdag 7 november 2009

Glow Eindhoven


Als het weer een beetje meezit, ben ik de komende dagen veel op in Eindhoven, me flink uitleven met foto's maken.

Nachtfoto's.

Want het is weer tijd voor het Glow festival in EIndhoven. Een mooi evenement waarin het draait om licht en architectuur, met een kunstzinnig sausje overgoten.

Dit wordt het derde jaar alweer, en de afgelopen jaren was het continue genieten. Want het zijn niet zomaar wat gloeilampjes, het zijn hele interactieve installaties. Of shows met licht als thema.

Ik herinner me nog de gloeiende bloemen die geprojecteerd werden op de grond, en die begonnen te bloeien of wegvlogen wanneer je ze met de voeten aanraakte. Of een complete hal die in samenspel met live muziek spectaculaire lijnen van kleurig licht op de muren werden getoverd. Of rondrijdende lichtende grote ballen. Of lichtbalken die mysterieus oplichtten wanneer je in de buurt kwam. Of je schaduw die in een monster veranderde. Hele mooie dingen!

Dus ik ben benieuwd wat dit jaar gaat brengen.

Volgens het programma zitten er mooie dingen tussen. De Dommel die mistig en geheimzinnig verlicht gaat worden, mensen op het station die via een spot gevolgd kunnen worden, de spot wordt via het Internet bediend door vreemden, en nog veel meer.

Ik heb er weer zin in! Het festival is van 6 tot en met 15 november. En helemaal gratis! Mooi is dat toch, langer dan een week vertier en genieten voor alleen de reis- en parkeerkosten.

Tip, mocht je met kinderen gaan kijken, neem een bolderkar mee en zet ze daar in met een lekkere warme deken. En dan kan je ook je eventuele foto apparatuur kwijt. Ik zelf zal voorlopig gewoon moeten sjouwen met zwaar statief en lenzen enzo, maar dat heb ik ervoor over.

Hieronder een paar foto's van vorig jaar.












Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails