donderdag 3 december 2009

Droommap: Meerijden op de MagLev (2)

Kijk, zo'n droommap, dat werkt toch wel.

Ik ben bewust bezig om aan mijn dromen te denken en wat ik graag zou willen en automatisch ga ik er dan ook naar handelen!

Want als vervolg op mijn MagLev wens ben ik gaan zoeken naar de mogelijkheden om mee te kunnen rijden op de Duitse testbaan.

Al snel kwam ik er achter dat er in 2006 een ernstig ongeluk was gebeurd, waarbij er 23 mensen zijn omgekomen. De magneettrein reed toen met 200 kilometer per uur op een onderhoudsvoertuig, dat door een menselijke fout op hetzelfde spoor bezig was. Met verschrikkelijke gevolgen.

Als reactie hierop werd de baan dus gesloten en sinds kort is het weer operationeel, maar alleen maar voor test doeleinden. Toeristen kunnen helaas niet meer meerijden.

Toch besloot ik om maar eens een mail te sturen, je weet maar nooit of het in de nabije toekomst weer mogelijk wordt!

L.s. I have a question concerning driving along with the TVE. I am aware, that no tourists are allowed anymore, because of the accident, but I was wondering. Can you tell me if it will be possible again in the nearby future for tourists to ride the TVE again? Or is it closed for tourists permanently?

Het antwoord kwam al heel snel en was duidelijk:

Hello, Thank you for your interest. Unfortunately there won´t be any test rides with passengers. We don´t have any plans to open it for the public. The visitor centre at the test track is open from Monday to Friday. If you are interested in visiting us without a test ride, feel free to do so.

Tja, ik kan dus wel naar het bezoekerscentrum. Dat is toch al een klein stapje in de goede richting. Dus wie weet ga ik dat wel doen!

Maar het echte werk is toch meerijden. Dus er is nu nog maar 1 optie over om deze droom te realiseren...

Shanghai! Here I come!
(althans binnen nu en 20 jaar dan)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts with Thumbnails