vrijdag 1 juli 2011

Een terugdraaiende meter

Al eerder hoopte ik dat ik een filmpje kon laten zien van een terugdraaiende meter, in verband met onze zonnepanelen.

En vandaag is het dan zover!

Met de fotocamera een filmpje geschoten. Speciaal een account bij YouTube hiervoor aangemaakt. Een beetje zitten plakken en knippen in iMovie en een cheesy muziekje erop gezet.

En zie hier, het resultaat:



Eerlijk, het geeft best een kick om die meter achteruit te zien draaien. Een speciale ervaring!

Voor degene die de details van de installatie willen weten:

10 panelen van Sharp 245 Wp 6 inch monokristallijn
1 omvormer SMA Sunny Boy 2500
monitor SMA Sunny Beam BlueTooth

Dat apparaat met die grafiek geeft live de prestaties van het systeem weer. Op het moment van filmen werd er dus 1,98 kWh opgewekt. Die dag was er al in totaal 3,22 kWh opgewekt. En sinds maart 2011 is er zo'n 1205 kWh in totaal opgewekt!

Dan ga ik nu weer terug naar de meterkast, even kijken of hij nog steeds achteruit draait!
Woehoe!

7 opmerkingen:

  1. Krij je ook geld terug voor de stroom,die je aan het net levert?Ik kan me voorstellen,dat het een lekker gevoel is.Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt als een natte droom voor mij. Als onze ketel aan vervanging toe is, neem ik dit zeker als een serieuze optie in overweging. Ons huis ligt echter niet met het dak aan de zuidkant... dat is vooralsnog niet zo gunstig meen ik begrepen te hebben...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk om te zien! Kan me de "kick" inderdaad voorstellen. Mijne man die werkt bij SMA (vandaar dat we nu deeltijds in Kassel wonen), hij is fier op jullie :)!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Izerina:
    De stroom wordt meteen gesaldeerd op de meter. En daarnaast krijg ik voor wat er extra geleverd wordt, de gewone gangbare prijs van greenchoice, dus het levert inderdaad wat op!

    @Zena:
    Tja, hoe zuidelijker hoe beter, dat is gewoon een gegeven. Of je moet ergens een plat dak hebben zonder schaduw, dan kan je de panelen ook perfect naar wens neerzetten.

    @Stien: Leuk! :-) Hm, heeft je man niet toevallig nog een sunny webbox liggen die hij kwijt wil? ;-)

    Patrick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is de afmeting van jullie panelen?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ongeveer 1 bij 1,65 meter. Dus 5 op een rij, in portret stand, is 5 meter breed.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hallo leuk de film .
    ik vraag me af of het wel goed gaat. ik kijk morgens en de meter geeft aan 3095,5 kwh toen ik thuis kwam om 1515 uur
    staat hij op 3095,4 oke je gebruikt wat maar de meter op de sunny geeft aan dat ik 6 kwh heb binnen gehaald om 1515 uur. ik denk dat de meter wel terug draait maar de teller bijna niet.anders had hij minstens op 3095,1 of zo moeten staan. gemiddeld gebruik ik met de collectoren 1,2 kwh per dag.
    weet iemand of hij na de coma dus dan ook 6 kwh had terug moeten gaan of zie ik het verkeert?

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails