maandag 8 augustus 2011

DKFD #7: Zonsopgang

Het is wel duidelijk hoe belangrijk de zon voor ons is. Zonder zon is er geen licht, geen warmte en geen leven.

Dus je kan je wel voorstellen, wanneer de zon opkomt, dan is dat een waardevol moment.

Op dat moment komt alles weer tot leven. De duisternis wordt verdreven, alles wordt wakker, de planten, de dieren, de mensen.

Vocht stijgt op uit de grond als flarden mist. Vogels beginnen te zingen. De snijdende kou verdwijnt langzaam en maakt plaats voor warmte. De wereld vult zich langzaam met licht en energie.

's Morgens vroeg, na een stuk wandelen terwijl het nog koud en donker is. Om dan ineens de lucht lichter te zien worden, en dan die rode oranje bol boven de horizon te zien uitkomen.

Dat is puur geluk.



Klik hier voor meer kleine fijne dingen.

5 opmerkingen:

  1. Mooie foto hoor, die 2e.
    Nu ik het zo bekijk, herken ik die plek !
    Volgens mij heb ik die foto ook !
    ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als ochtendmens fiets ik regelmatig heel vroeg met de hond. En sta soms stil om die oranje bol,die boven de bomen uitkomt te bewonderen. Groeten Izerina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's! Blijft genieten, die zon!
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het helemaal met je eens! Soms als ik de kinderen naar school breng, dan 'daagt het in het Oosten' en worden we getrakteerd op de mooiste kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @Anoniem: Die eerste foto moet je ook nog herkennen, das vanaf de pier van Ijmuiden!

    @de rest:
    Ja, mooi he. :-)

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails