donderdag 24 mei 2012

Het resultaat van het anti-luizen middel

Het ene moment zat er dus bladluis op onze rozen. Meteen een middel tegen de bladluizen gemaakt om ze eens en voor altijd uit te roeien!

Ik heb het extract in een plantenspuit gedaan en 2 avonden lang de toppen besproeid, van de rozenstruik, de bramen en perenboom. Ook maar de appelboom voor de zekerheid.

Het resultaat na 2 keer besproeien:



Weg!! Ze zijn weg!!
Juicht, volkeren der aarde! Het werkt! Jaaa!

Bij de eerste keer sproeien, vertrokken er meteen een paar luizen. Andere bleven hardnekkig zitten, koppig als ze zijn. De ochtend daarop bewogen ze niet meer, sommige waren bruin geworden.

Omdat er toch een paar hardnekkige luizen tussen zaten, die mij meteen de huid begonnen vol te schelden, heb ik er nog een keer extra op gespoten. Dat zal ze leren!

En kijk toch eens, nu is het dan zover, de knop is luisvrij!

Een paar verschrompelde karkassen nog, maar die laten we als waarschuwing maar zitten. Zoals graaf Dracula de hoofden van zijn vijanden op een spies prikte als afschrikking, zo laat ik deze luizenlijkjes achter, als teken voor de andere luizen. Blijf weg!

Kortom, de eindconclusie: Het middel tegen bladluizen werkt!

(ps. de foto is een beetje wazig, omdat het ineens begon te waaien. Ik kon niet langer wachten voor een scherpere foto, omdat kort daarna heftige stortbuien de boel onder water zetten.)

4 opmerkingen:

  1. een woord WOW!!!

    Ben heel erg blij voor je en nu nog even geduld tot de mooie bloem zich onthuld!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Doodt dit enkel de bladluizen? Ik heb er ook op mijn rozen zitten maar momenteel in evenwicht gehouden door de lieverheersbeestjes en die wil ik graag houden.
    Ik ben bang dat ze samen met de bladluizen het loodje zouden leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn zeg! En ik ga dit middel gauw noteren, mocht ik ooit belaagd worden door bladluis.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts with Thumbnails